Zoeken naar bezuinigingen kunst en cultuur

bezuinigingen kunst en cultuur
Bezuiniging op cultuur Rapport Algemene Rekenkamer.
Zoek binnen Algemene Rekenkamer Zoek. Bezuiniging op cultuur. Realisatie en effect. Na vier eerdere publicaties in onze publicatiereeks Zicht op Bezuinigingen bekijken we in deze publicatie in hoeverre er op basis van beschikbare informatie zicht is op de realisatie en de gevolgen van de maatregel Cultuursubsidies uit het regeerakkoord van het kabinet-Rutte/Verhagen.
Best
lijstenmakerij
Bezuinigen op kunst, waarom niet? Zuiderlucht.
Idee van gemeenschap. De discussie rond bezuinigingen in kunst en cultuur lijkt zich eenduidig te richten op de noodzaak van kunst en cultuur zelf. Dit is vanzelfsprekend van belang, al zou niet de legitimiteit van kunst en cultuur, maar juist de infrastructuur ervan het onderwerp van gesprek moeten zijn.
partytent
programmeren
Kunst en cultuurbeleid Kunst en cultuur Rijksoverheid.nl.
Investeringen in kunst en cultuur 2018 2021. Voor het erfgoed is de komende jaren 325 miljoen extra beschikbaar. Dit doet het kabinet om ervoor te zorgen dat ook toekomstige generaties hiervan blijven genieten en het erfgoed blijven beleven. Ook investeert het kabinet extra in cultuur en in historisch-democratisch bewustzijn: dit bedrag loopt op van 25 miljoen in 2018 tot 80 miljoen in de jaren daarna.
Welke partijen nemen cultuur serieus?
Hij verzette zich, samen met een boze menigte op het Amsterdamse Leidseplein, tegen de enorme bezuinigingen op kunst en cultuur die dat jaar werden aangekondigd door mede-VVDer Halbe Zijlstra. Ik wil niet minder geld voor kunst en cultuur, zei Bolkestein maar meer.
Gemeenten bezuinigen verder op kunst en cultuur Nieuwsuur.
Brands bevestigt dat een aanpak als in Uitgeest een optie is. Het" is alleen jammer dat de bezuinigingen over de ruggen van het personeel gaan." De cijfers in deze tabellen en grafieken zijn ingevuld door de individuele gemeenten. In de enquĂȘte is ook gevraagd hoe de gemeenten hun budget voor kunst en cultuur gebruiken en op welke terreinen er wordt gekort.
Bussemaker wil ravage in cultuursector herstellen NRC.
Het volgende kabinet moet volgens de minister flink meer geld beschikbaar stellen voor cultuur. Ze stelt dat vooral makers slachtoffer zijn van bezuinigingen. Daan van Lent. 30 januari 2017. Foto: Merlijn Doomernik. Het cultuurbudget zal door een nieuw kabinet fors verhoogd moeten worden. Dat is nodig om te voorkomen dat culturele instellingen die te veel hebben ingeteerd op hun reserves omvallen en om ervoor te zorgen dat kunstenaars, musici, acteurs en andere makers fatsoenlijk betaald worden voor hun werkzaamheden.